zmiana nawykow zywieniowychKiedy zjesz coś przed snem- czas, kiedy nie potrzebujesz aż tak dużo energii- ostatecznie wygenerujesz powikłania metaboliczne, spowodowane przez wolne rodniki i nadmiar eletronów wytwarzanych w procesie.

W skrócie, jedzenie o późnej porze dnia sprawi, że wygeneruje się nadmiar wolnych rodników, które uszkadzają DNA, co przyczynia się do występowania przewlekłych chorób zwyrodnieniowych i przyśpiesza starzenie się. Aby tego uniknąć, należy jeść ostatni posiłek co najmniej trzy godziny przed snem. David zauważa również, że zgodni z koncepcją chronoodżywiania, twoja zdolność do metabolizowania żywności jest związana z temperaturą ciała.

Temperatura ciała jest najwyższa około południa i wtedy twoje ciało też najlepiej pracuje, spala najwięcej kalorii. Co więcej David mówi, że:

„Znalazłem jedno historyczne potwierdzenie na to, a minanowicie jest ono związane z tradycyjną społecznością zapaśników sumo. Zastanów się jak Ci wszyscy Japończycy stali się tak duźi? Jak się okazuje już w latach 1400 i 1500 kiedy nie było ciastek i lodów, jedli więcej niż przeciętny japończyk, potrafili budzić się w środku nocy i zjeść większość ich pożywienia podczas gdy inni spali.

Leave a Response