sportWiększość ludzi, którzy starają się schudnąć, są odporni na insulinę, mam 35 lat doświadczenia w medycynie klinicznej i nie odkryłem bardziej skutecznego rozwiązania niż przerywany post, gdzie pomijasz śniadania lub kolację, ograniczając tym samym czas jedzenie każdego dnia. Takie ograniczenie jest potężnym działaniem, które poprawi twój metabolizm i zacznie spalać tłuszcz, używając go jako paliwa.

Co ma insulina do chudnięcia?

Dawid się z tym zgadza, ale zauważa, że większość ludzi, którzy pomijają posiłki i ograniczają kalorie, często nadal nie chudną.

„Widziałem setki takich osób”, mówi, dodając, że „jest duża liczba ludzi, którzy nauczyli się, że odchudzanie to jedzenie i nie jedzenie na przemian” . Starają się oni po prostu ograniczyć liczbę kalorii. Często jest to spowodowane strachem, lękiem i stresem.

Jednym z czynników, którzy tworzy opór w odchudzaniu jest ciągły stres, w którym żyjemy. Bo jeżeli nie odchudzasz się według określonego planu, którego trzymałeś się przez lata, czujesz się zestresowany, zdenerwowany. Dla mnie, niski poziom i chroniczne podwyższanie się insuliny i kortyzolu wpływa na ciało i współczulny układ nerwowy.

W istocie, dzieje się to nawet pomimo tego, że pomijasz posiłki, co powinno pomóc Ci schudnąć, ale stres i strach zaburza ten proces poprzez pobudzanie twojego współczulnego układu nerwowego. Ponadto, zgodnie z chronoodżywianiem, niektórzy ludzie łatwiej chudną, kiedy jedzą większość kalorii w pierwszej połowie dnia, więc może lepiej zrób większe śniadanie i pomiń obiad (lub odwrotnie).

Książka dr Lee Know „Życie- Imponująca historia naszych mitochondriów” naprawdę uświadomił mi jak ważne jest przeznaczanie odpowiedniej ilości czasu na posiłek. Większość ludzi je najwięcej w nocy, co może być ogromnym błędem ponieważ twoje mitochondria- siła napędowa twoich komórek- są odpowiedzialne za „spalanie” kalorii, których dostarczasz i zamienianie ich w energie.

Leave a Response